20 December 2019

Ամփոփում. 1-ին կիսամյակ


Ամփոփում

2019 թվականը շատ լի էր ինձ համար, հատկապես՝ տարվա երկրորդ կեսը։ Կարող եմ ասել, որ այս կիսամյակը դեռևս ամենաարդյունավետն էր մի քանի տարվա մեջ։
Այս ընթացքում ես վերսկսեցի գրքեր կարդալ՝ և՛ հայ գրականություն, և՛ արտասահմանյան, թեպետ նախընտրում եմ արտասահմանյան գրականությունը, քանի որ հայկական գրքերի մեծամասնության թեմաները նույնն են, ինչը ինձ համար այդքան էլ հետաքրքիր չէ։ Հայ գրականության մեջ միակ գիրքը, որ ինձ շատ  դուր եկավ, Գուրգեն Մահարու «Ծաղկած փշալարեր»-ն էր, ինչը մեծ բացահայտում էր ինձ համար, քանի որ կարդալուց առաջ չէի սպասում, որ այն կհավանեմ։
Սկսեցի զբաղվել կամավորությամբ, ինչի արդյունքում ձեռք բերեցի բազմաթիվ նոր ընկերներ, ծանոթացա շատ հետաքրքիր մարդկանց հետ, նաև՝ օտարերկրացի, հասկացա, որ Հայաստանում նույնպես իրականացվում են շատ հետաքրքիր ֆորումներ, փառատոններ, համերգներ, որոնց մասին մինչ այս չէի լսել և հնարավորություն ստացա դրանց մեջ իմ մասնակցությունն ունենալ։ Հասկացա, որ կամավորությունն անվճար աշխատանք չէ, և մարդկանց առջև շատ ու շատ նոր դռներ է բացում։ Դրա արդյունքում փորձում ես քեզ տարբեր ոլորտներում, նոր հետաքրքրություններ և փորձ ես ձեռք բերում, սկսում ես հետաքրքրվել այնպիսի բաներով, որոնք քեզ անցյալում ձանձրալի կամ չափազանց դժվար էին թվում։

01 December 2019

TOEFL independent writing essay 3


Do you agree or disagree with the following statement? People should focus on things they have to do more, instead of doing what they like. Use specific reasons and examples to support your answer.

We all have some duties and hobbies and try to balance them in our lives. Nonetheless, some say that people spend way too much time doing what they like, instead of focusing on the things they have to do. Personally, I disagree with this statement and would like to introduce a few reasons that shape my opinion.
To begin with, I think people should always live here and now, and chiefly focus on doing things they find enjoyable. Always thinking and preparing for the future definitely is not the right option, inasmuch as that way you may spend all your life waiting and preparing for something. For example, a child can study day and night for applying to university, and never go out with his friends. Later on, he will understand that he has wasted his best years sitting at home and studying, while he could have spent his time having fun with his peers and creating some memories.

Կոտրված հայելին, սև կատուն և լիքը հաջողություն (թարգմանություն)

Կոտրված հայելին, սև կատուն և լիքը հաջողություն 
(թարգմանություն)

Նիկոսը սովորական տղամարդ էր։ Առանձնապես ոչ մի լավ կամ վատ բան նրա հետ չէր պատահում։ Նա ապրում էր՝ զգալով այն լավ և վատ բաների խառնուրդը, որոնք պատահում էին ուրիշների հետ։ Նա երբեք բացատրություն չէր փնտրում, թե ինչու է ամեն ինչ այնպես, ինչպես կա։
Սակայն կար մի բան, որին Նիկոսն ընդհանրապես չէր հավատում՝ սնահավատությունը։ Նա սնահավատության ժամանակ չուներ։ Նիկոսն, իր կարծիքով, շատ բանական մարդ էր՝ մի մարդ, ով չէր հավատում, որ սև կատուները, աստիճանների տակով անցնելը, աղ թափելը, կամ տան մեջ անձրևանոց բացելը որևէ կերպ ազդում են իր հաջողության կամ անհաջողության վրա։
Նիկոսը իր ժամանակի մեծ մասն անց էր կանցնում իր տան մոտ գտնվող պանդոկում։ Այնտեղ նա նստում էր, սուրճ խմում, խոսում իր ընկերների հետ։ Ժամանակ առ ժամանակ նրա ընկերները զառախաղ կամ թղթախաղ էին խաղում, երբեմն՝ փողի համար։ Նրանցից մի քանիսը խաղադրույք էին կատարում ձիարշավների կամ ֆուտբոլային հանդիպումների վրա, սակայն Նիկոսը՝ երբեք։ Նա սպորտի մասին շատ տեղեկություն չուներ, և չէր կարծում, որ կարող է գուշակել՝ ով է հաղթելու և նա բացարձակապես չէր հավատում հաջողությանը կամ սնահավատությանը, ինչպես անում էին իր ընկերներից շատերը։

28 November 2019

4 կարճ պատմություն, որոնք կփոխեն ձեր մտածելակերպը (թարգմանություն)


4 կարճ պատմություն, որոնք կփոխեն ձեր մտածելակերպը

«Միշտ տեղ կա այն պատմության համար,
որը կարող է մարդկանց այլ տեղ տեղափոխել»։
Ջ․Ք․ Ռոուլինգ

Թո՛ւյլ տվեք ձեզ մի պահ շեղել և պատմել չորս կարճ պատմություն: Սրանք հին, ծանոթ պատմություններ են: Մարդիկ և իրավիճակները տարբերվում են դրանք պատմողների համար, բայց հիմնական դասերը մնում են նույնը: Հուսով եմ՝ այն փոփոխությունները, որ մենք արել ենք, ձեզ կոգեշնչեն այլ կերպ մտածել:





Աղբյուրը՝ marcandangel.com 

27 November 2019

4. Լինել և շնչել (թարգմանություն)


4 կարճ պատմություն, որոնք կփոխեն ձեր մտածելակերպը
4. Լինել և շնչել (թարգմանություն)

Տարիներ առաջ՝ մի տաք երեկո...
 Ութ օր՝ համարյա ամեն արթուն րոպե Անգելի հետ անցկացնելուց հետո, ես գիտեի, որ նրան պետք է միայն մեկ բան ասեի: Այնպես որ, ուշ գիշերը՝ մինչ նա կքներ, ես նրա ականջին շշնջացի դա: Նա ժպտաց մի ժպիտով, որ ստիպում է ինձ նույնպես ժպտալ, և ասաց.
- Երբ ես 75 տարեկան կլինեմ և մտածելիս կլինեմ իմ կյանքի մասին, այն մասին,  թե ինչպիսին էր երիտասարդ լինելը, հուսով եմ, որ կարող եմ հիշել հենց այս պահը:
Մի քանի վայրկյան հետո նա փակեց իր աչքերը և քնեց: Սենյակը խաղաղ էր, համարյա լուռ: Միակ բանը, որ լսում էի, նրա շնչառության փափուկ ձայնն էր: Ես արթուն մնացի՝ մտածելով միասին անցկացրած ժամանակի և մեր կյանքում կայացրած բոլոր որոշումների մասին, որոնք այս պահը հնարավոր են դարձրել: Եվ մի պահ ես հասկացա, որ կապ չուներ՝ ինչ ենք արել կամ ուր ենք գնացել: Ապագան նույնպես ոչ մի նշանակություն չուներ:
Միակ բանը, որ կարևոր էր, այդ պահի հանգստությունն էր, միայն նրա հետ լինելը և շնչելը:

19 November 2019

News story


You are a journalist. Your editor has asked you to write a paragraph about one of the news stories whose headlines are below. However, she has asked you to be careful what you say, as the facts haven’t been confirmed yet. Choose one story and write a paragraph of approximately 100 words.

1. Eating chips helps you study better.
2. Footballer’s wife seeks divorce.
3. Politician linked to charity scandal.
4. Is jungle plant the key to eternal youth?
----------------------------------------------------------------

Is jungle plant the key to eternal youth?

Scientists have found an exotic flower-like plant in the jungles of Amazon that no one has seen before. After a myriad of examinations, they have discovered a kind of bacteria that can be able to prevent humans from getting old. Can this discovery become a solution to a problem that people had been trying to achieve for centuries? Now, this is the question that bothers and interests scientists the most. They are now planning more examinations and trying to gain as much information about the plant as possible. Also, people are trying to find more examples of the plant in different parts of the world, and, albeit searching groups are examining the jungles conscientiously, there are not any records about this mysterious plant. Do not miss our next article, for more precise and confirmed information.

3. Շնաձկան խայծ (թարգմանություն)


4 կարճ պատմություն, որոնք կփոխեն ձեր մտածելակերպը
3. Շնաձկան խայծ (թարգմանություն)

Հետազոտական փորձի ժամանակ ծովային կենսաբանը շնաձկանը դրեց մեծ ավազանի մեջ և մի քանի փոքր ձկներ բաց թողեց այնտեղ: Ինչպես և սպասում էին, շնաձուկն արագորեն լողաց ավազանով մեկ, հարձակվեց և կերավ փոքր ձկներին:
Այնուհետև, ծովային կենսաբանը մի ապակի դրեց ավազանի մեջ՝ երկու առանձին մաս ստեղծելով: Հետո նա շնաձկանը դրեց մի կողմում, իսկ մյուսում նորից բաց թողեց փոքր ձկների խումբ:
Շնաձուկն էլի արագորեն հարձակվեց: Սակայն այս անգամ շնաձուկը խփվեց ապակե բաժանարարին և հետ մղվեց: Առանց հանձնվելու՝ շնաձուկը շարունակում էր կատարել նույն փորձը՝ մի քանի րոպե հաջողության չհասնելով, երբ փոքր ձկները անվնաս լողում էին երկրորդ բաժանմունքում: Վերջիվերջո՝ մեկ ժամ փորձելուց հետո, շնաձուկը հանձնվեց:

TOEFL independent writing essay 2


Do you agree or disagree with the following statement? Telling the truth is the most important thing in relationships. Use specific reasons and examples to support your answer.

We always communicate with other people and try to improve our relationships. People say that the integral consideration in a relationship among people is always telling the truth. Personally, I agree with this statement, and there are several reasons that can explain my opinion.
First of all, being honest and always telling the truth makes people in a relationship trust each other more. This works for both sides of a relationship, inasmuch as the person who tells the truth and is being honest, trusts the other person his/her secrets, and the other person, also, trusts him/her, because he understands the importance of not lying. This is really visible among the kids. For example, if a kid lies to the other kid about not having a toy, buy confusing him, the other one will not trust him anymore and will start communicating with others.

14 November 2019

2. Բաժակի քաշը (թարգմանություն)


4 կարճ պատմություն, որոնք կփոխեն ձեր մտածելակերպը
2. Բաժակի քաշը (թարգմանություն)

Մի անգամ հոգեբանության դասախոսը, սովորողներին սթրեսի կառավարման սկզբունքները սովորեցնելիս քայլում էր լսարանում: Հենց նա ջրով լի բաժակ բարձրացրեց, բոլորը մտածեցին, որ հնչելու է հայտնի «բաժակը կիսով չափ լի՞քն է, թե՞ կիսով չափ դատարկ» հարցը, սակայն, դրա փոխարեն, դասախոսը, ժպիտը դեմքին, հարցրեց.
- Ինչքա՞ն ծանր է իմ ձեռքի բաժակը:
Ուսանողները բղավեցին տարբեր պատասխաններ՝ 8 ունցիայից մինչև մի քանի հարյուր ֆունտ:
Նա պատասխանեց.
- Իմ տեսանկյունից, այս բաժակի բացարձակ քաշը կապ չունի: Ամեն ինչ կախված է նրանից, թե ես ինչքան ժամանակ եմ բռնում այն: Եթե ես այն բռնեմ մեկ կամ երկու րոպե, այն միանգամայն թեթև է, եթե ես այն բռնեմ մեկ ժամ, դրա քաշից իմ թևը կսկսի մի փոքր ցավել, եթե այն բռնեմ մեկ օր, իմ թևը կսեղմվի, կանշարժանա և կթմրի: Ցանկացած դեպքում բաժակի քաշը չի փոխվում, բայց ինչքան ավելի երկար եմ ես բռնում այն, այնքան ավելի ծանր է այն թվում ինձ:
Երբ լսարանի ուսանողները համաձայնվելով գլխով արեցին, նա շարունակեց.

13 November 2019

Աշխարհասփյուռ սեբաստացիներ - Արման Մարտիրոսյան




Թարգմանություն
Բարև՜: Ես այնքա՛ն երջանիկ եմ, որ շնորհավորում եմ իմ սիրելի կրթահամալիրի 30 ամյակը: Ովքեր ինձ չգիտեն՝ իմ անունն Արման է: Ես կրթահամալիրն ավարտել եմ 2017-ին և հիմա արդեն 2-րդ տարին է, ինչ ուսանող եմ Ֆրանսիայում, հիմնականում սովորում եմ անգլերեն լեզվաբանություն, գրականություն և քաղաքակրթություն։ Անհնար է հերքել այն ազդեցությունը, որ «Մխիթար Սեբաստացի» կրթահամալիրը ունեցել է իմ գիտական կարիերայի վրա՝ դեռ վաղուց: Ես շարունակում եմ լինել շատ հպարտ սեբաստացի, այնքան նախագծեր եմ նախաձեռնել իմ դասընկերների և ուսուցիչների օգնությամբ։ Օրինակ՝ տարբեր բեմադրություններ՝ անգլերեն, կամ Դավիթ Բեկի պատմական վերարտադրումը և շատ այլ նախագծեր, որոնց համար ես և իմ ընկերները պարգևատրվել ենք: Եվ սա տանում է դեպի իմ մյուս փաստարկը. եթե դուք միտք ունեք մի օր արտասահմանում սովորելու, կարծում եմ, պետք է նկատի ունենաք մասնակցությունը հնարավորինս շատ նախագծերին: Կրթահամալիրում հնարավորություններն անսահման են, դուք ձեր առաջ ունեք բոլոր անհրաժեշտ բաները: Ես համոզված եմ՝ ձեր բոլոր ուսուցիչներն ու դասընկերները սիրով կօգնեն ձեզ՝ իրականացնելու ձեր նախագծերը, որովհետև, հատկապես այն նախագծերը, որոնք դուք եք նախաձեռնում, շատ արժեքավոր են արտասահմանյան երկրներում:
Այնպես որ, սա մտքում պահելով, կրթահամալիրում այնքան փորձ ձեռք բերեք, ինչքան կարող եք, որովհետև, հավատացեք, դա ձեզ մի օր բարձունքների կհասցնի: Իսկ մինչ այդ՝ հաջողություն:

12 November 2019

1. Աշխարհի բոլոր տարբերությունները (թարգմանություն)


4 կարճ պատմություն, որոնք կփոխեն ձեր մտածելակերպը
1.  Աշխարհի բոլոր տարբերությունները (թարգմանություն)

Ամեն կիրակի առավոտ ես սիրում եմ վազել իմ տան մոտ գտնվող այգում: Այգու անկյունում մի լիճ է գտնվում: Ամեն անգամ այգու մոտով վազելիս տեսնում եմ նույն տարեց կնոջը՝ նստած ափի մոտ, կողքին՝ մի փոքրիկ մետաղե վանդակ:
Նախորդ կիրակի իմ հետաքրքրությունը հասավ իր գագաթնակետին, այնպես որ ես դադարեցի վազել և քայլեցի նրա մոտ: Մոտենալով՝ հասկացա, որ վանդակն իրականում փոքրիկ թակարդ էր: Դրա մեջ երեք կրիա կար՝ անվնաս, թակարդի հատակին դանդաղ քայլող: Չորրորդ կրիան նրա գրկում էր, ում նա ուշադրությամբ մաքրում էր սպունգանման վրձնով:
- Ողջույն, - ասացի ես: - Ես ձեզ տեսնում եմ ամեն կիրակի առավոտ: Եթե դեմ չեք, կցանկանայի իմանալ՝ ինչ եք անում այս կրիաների հետ:
Նա ժպտաց:
- Ես մաքրում եմ նրանց պատյանները, - պատասխանեց նա, - Կրիայի պատյանի վրա ցանկացած բան, օրինակ՝ ջրիմուռները կամ փրփուրը, նվազեցնում են կրիաների՝ տաքություն ստանալու ունակությունը և խոչընդոտում լողալու ունակությունը: Դա կարող է անգամ ժամանակի ընթացքում մաշեցնել և թուլացնել պատյանը:

Գուրգեն Մահարի. «Ծաղկած փշալարեր»


Գուրգեն Մահարի. «Ծաղկած փշալարեր»

Հայկական գրականությունը ինձ երբեք չի գրավել, սակայն այս գիրքը բացառություն եղավ: Այն պատմական-հայրենասիրական գրքերից չէր, որոնցում, սովորաբար, ամեն ինչ չափազանցված է լինում, այլ պատմում էր մարդկանց իրական կյանքի և դժվարությունների մասին:
Դեպքերը տեղի են ունենում Սիբիրում, ուր՝ 3 րոպեյանոց դատից հետո ազատազրկվել և աքսորվել էին բազմաթիվ անմեղ մարդիկ: Գլխավոր հերոսներն էին Աշոտ Դային, Մամոն, Լյուդմիլան, Իոնասը և հենց ինքը՝ հեղինակը, ովքեր աքսորի տարիներին աշխատում էին բրուտանոցում:
Վիպակը նկարագրում է տարբեր խառնվածքի, մտածելակերպի մարդկանց, որոնք անմեղ էին, սակայն, կարելի է ասել, անբախտ էին և տարիներով կտտանքների էին ենթարկվում իշխանության կողմից: Նրանց մեջ կային բանաստեղծներ, գիտնականներ, ուսանողներ, քաղաքական գործիչներ, ճարտարապետներ և այլ մասնագիտության տեր ունեցող մարդիկ, որոնք շատ անգամ ծանոթ էին միմյանց: Կալանավորներից շատերը այդ ընթացքում գնդակահարվում են, մյուսներն էլ մահանում են սովից, ծարավից, ցրտից, կամ ծանր աշխատանքների արդյունքում ձեռք բերված հիվանդություններից, իսկ Գուրգենը, Աշոտ Դային և այլոք՝ չնայած բազմաթիվ դժվարությունների և տանջանքների, ողջ են մնում, և վերջում ազատ են արձակվում:

22 October 2019

Միակ վախենալու բանը… (թարգմանություն)

Միակ վախենալու բանը…
(թարգմանություն)
Ոչ ոք, իհարկե, լողավազանւմ պատահածի մասին ինձ չհավատաց: Ես նրանց չեմ մեղադրում: Ես նույնպես չէի հավատա, եթե նրանցից մեկը դա պատմեր: Երևի, ես կձևացնեի, թե հավատում եմ, եթե Ռաուլը ինձ պատմեր պատմությունը, բայց միայն նրա համար, որ ես ուզում եմ, որ նա հավանի ինձ, կամ գոնե իմանա, որ ես գոյություն ունեմ:
Ենթադրում եմ հիմա բոլորը գիտեն, որ ես գոյություն ունեմ: Ես տեսա բոլոր նամակները, մինչև իմ հեռախոսը վերցրեցին: Ջեքին և Անյան ասում են, որ ինձ մոտ իմ «օրերն» էին, բայց դա հիմարություն է: Այնտեղ չափազանց շատ արյուն կար դրա համար: Ակնհայտորեն (դե դա ակնհայտ է, եթե մոռանաս ֆիզիկայի, ժամանակի և տարածության օրենքների մասին), իմ արյունը միայն մի ձև կարող էր ջրում հայտնվել. Ինձ հետ այնտեղ շնաձուկ կար:
Ուրիշ ինչպե՞ս եմ ես իմ աջ ոտքին այս կծած հետքերը ստացել: Ինչպես ասացի, ես նրանց չեմ մեղադրում ինչ չհավատալու համար, բայց ես այլևս երբեք լողավազան չեմ գնալու: Միևնույն է ես երբեք ծով չեմ գնում, այնպես որ դա նոր որոշում չէ՝ միայն երեկվա պատահածի համար: Դա ուղղակի խելամիտ է:

18 October 2019

Որտե՞ղ է Ռոքսին (թարգմանություն)

Որտե՞ղ է Ռոքսին
(թարգմանություն)
Քլոյեն դպրոցից տուն վերադարձավ, իր համար մի բաժակ սուրճ պատրաստեց և գնաց իր ննջասենյակ: Նա տնային աշխատանք պիտի աներ, սակայն դա կարող էր սպասել: Նա ուզում էր վայելել անաղմուկ ժամանակը, մինչև նրա ծնողները տուն կգային և կլցնեին տունը զրույցների, հեռուստացույցի և իր հոր սիրելի ջազզ երաժշտության ձայներով:
Նա նույնպես սիրում էր օրվա այս ժամանակը, քանի որ կարող էր խաղալ իր առնետների հետ: Այո՛, դա ճի՛շտ է, ընտանի առնետներ: Քլոյեն երկուսն ունի՝ Զենան և Ռոքսին: Քլոյեն գիտի, որ նրանք ոչ սովորական կենդանիներ են, և նա գիտի որ շատ մարդիկ մտածում են, որ առնետները կեղտոտ են: Նա նույնպես չէր սիրում առնետների, մինչև իր ընկեր Մարտինը նրան հրավիրեց իր տուն և ցույց տվեց իր ընտանի առնետներին: Երբ նա խաղաց նրանց հետ և առաջին անգամ բռնեց նրանց իր ձեռքում, նա տեսավ, թե ինչ քնքուշ և խելացի են նրանք: Անցյալ տարի, երբ Մարտինի առնետներից մեկը ձագեր ունեցավ, Քլոյեն որոշեց, որ կուզեր նրանցից երկուսին իրեն վերցնել:

10 October 2019

Վատ գաղտնիքներ (թարգմանություն)


Վատ գաղտնիքներ
(թարգմանություն)

Փիթերը ոտքով հարվածեց իր սեղանին և դուրս եկավ դասարանից: Նրա կողքերի շարքերի սովորողները աղմուկից վեր թռան:
- Հե՛յ, - բղավեց մաթեմատիկայի ուսուցիչ միսթր Քլարքը Փիթերի հետևից: - Նկատողությու՛ն, - բղավեց նա:
Փիթերը ձեռքերը գրպանները դրեց, կախեց գլուխը և ուսերը վերև բարձրացրեց, ասես մրսում էր: Սա ամսվա մեջ երրորդ անգամն էր, որ նա դասարանից դուրս էր եկել:
***
Մարիան կրկին չուներ սպորտային համազգեստը: Սա այս կիսամյակ երկրորդ անգամն էր, որ նա «մոռացել» էր իր համազգեստն ու սրբիչը: Նա այլևս ոչ-մի արդարացում չուներ:
- Այդքան էլ լավ չէ, Մարի՛ա, - ասաց նրա մայրիկը, երբ իրեն կանչեցին դպրոցից, - ես, այսօր առավոտյան, մաքուր սրբիչ եմ դրել քո մահճակալին: Ի՞նչ է կատարվում:
- Ոչինչ, մամ, - ասաց Մարիան, ոչ բավական բարձր, որ մայրը լսի:

18 September 2019

TOEFL independent writing essay 1


Do you agree or disagree with the following statement? There will be more cars in use in the future than there are now. Use specific reasons and examples to support your answer.

Nowadays, people can not imagine their lives without cars, because they have become the most popular and accessible way of transportation. The number of cars is growing with every minute, but some say that in the future there will not be as many cars as there are now in use. Personally, I agree with this statement and have certain reasons that will support my point of view.
To begin with, I think that in the near future people will understand that cars harm our health and environment. They seriously pollute the air, making it impossible to breathe. The more cars appear in the streets – the more unbearable the air becomes. This really harms people’s personal state, so some of them refuse to go outside. It is also bad for the nature around us. All the plants and trees start growing slower and are not able to give us enough oxygen anymore.
Furthermore, there is not enough place for cars. Especially in small countries, in overpopulated areas, the streets are not enough big for all the cars to fit in. The lack of free space in the streets causes vast traffics, which people, not surprisingly, do not like. It also can cause more accidents, and make our surroundings more dangerous than ever. For example, there can be traffic in a small city, and someone can be late for work or a meeting. By wanting to pierce the traffic, that person can become the reason for an accident, and hurt himself or the people around him.

05 September 2019

Քննարկում - կրթություն


     ·        Ո՞վ է համարվում կրթված մարդ. իմ կարծիքը:
Մեր հասարակության մեջ կան տարբեր ընդունված չափանիշներ, որոնք վերաբերվում են տարբեր մարդկանց։ Շատերի կարծիքով, կրթված է համարվում այն մարդը, ով լավ է սովորում, ունի բարձրագույն կրթություն, կարդացել է բազմաթիվ գրքեր, և այլն: Ես սա կարծրատիպ եմ համարում, քանի որ կարծում եմ, որ կիրթ լինելն այդքան էլ կապ չունի սովորելու, կամ կարդալու հետ։ Ինքս, կրթված եմ համարում այն մարդկանց, ովքեր կարողանում են ընդունել իրենց շրջապատին։ Նրանք չարությամբ կամ ատելությամբ չեն վերաբերվում իրենցից տարբերվողներին, անհիմն քննադատություններ չեն անում, և հարգանքով են վերաբերվում բոլորին՝ անկախ տարիքից, սեռից, ճաշակից, և այլ հատկանիշներից։ Կրթված մարդիկ գնահատում և պահպանում են իրենց շրջակա միջավայրը, և երբեք իրենք իրենց աշխարհի ամենակարևոր մասնիկը չեն համարում։

14 July 2019

Գուրգեն Մահարի «Ծաղկած Փշալարեր»


Ծաղկած Փշալարեր (վերլուծություն)

Ամառվա առաջին հայերեն գիրքը, որ կարդացի Գուրգեն Մահարիի ինքնակենսագրական վիպակներից մեկն էր՝ «Ծաղկած Փշալարերը»: Հայկական գրականությունը ինձ երբեք չի գրավել, սակայն այս գիրքը բացառություն եղավ: Այն պատմական-հայրենասիրական գրքերից չէր, որոնցում, սովորաբար, ամեն ինչ չափազանցված է լինում, այլ պատմում էր մարդկանց իրական կյանքի և դժվարությունների մասին:
Դեպքերը տեղի են ունենում Սիբիրում, ուր՝ 3 րոպեյանոց դատից հետո ազատազրկվել և աքսորվել էին բազմաթիվ անմեղ մարդիկ: Գլխավոր հերոսներն էին Աշոտ Դային, Մամոն, Լյուդմիլան, Իոնասը և հենց ինքը՝ հեղինակը, ովքեր աքսորի տարիներին աշխատում էին բրուտանոցում:
Վիպակը նկարագրում է տարբեր խառնվածքի, մտածելակերպի մարդկանց, որոնք անմեղ էին, սակայն, կարելի է ասել, անբախտ էին և տարիներով կտտանքների էին ենթարկվում իշխանության կողմից: Նրանց մեջ կային բանաստեղծներ, գիտնականներ, ուսանողներ, քաղաքական գործիչներ, ճարտարապետներ և այլ մասնագիտության տեր ունեցող մարդիկ, որոնք շատ անգամ ծանոթ էին միմյանց: Կալանավորներից շատերը այդ ընթացքում գնդակահարվում են, մյուսներն էլ մահանում են սովից, ծարավից, ցրտից, կամ ծանր աշխատանքների արդյունքում ձեռք բերված հիվանդություններից, իսկ Գուրգենը, Աշոտ Դային և այլոք՝ չնայած բազմաթիվ դժվարությունների և տանջանքների, ողջ են մնում, և վերջում ազատ են արձակվում:

Լավաշ


Լավաշ - պատմություն, ավանդույթներ և ծիսակարգեր

Լավաշը հայկական ավանդական հաց է՝ պատրաստված ցորենի ալյուրից: Նրա յուրահատկություններն են պահպանման երկար ժամկետ ունենալը, պատրաստման պարզությունը, հիանալի համն ու ցածր կալորիականությունը: Այն ընդգրկված է ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի կազմած՝ մարդկության ոչ նյութական մշակութային ժառանգության ցուցակում։
Լավաշ թխելը մի ամբողջ ծես է, որն ուղեկցվում է ազգային երգերով ու մտերմիկ զրույցներով: Այն թխում է վաղ առավոտյան՝ տան ավագ կինը, ում օգնում են տան կթտսեր կանայք և հարսները: Նրանք գրտնակում են խմորը, հմուտ շարժումներով մի ձեռքից մյուսն են նետում արդեն գրտնակածը, որպեսզի այն գրեթե թափանցիկ դառնա, ինչից հետո այն գցում են ձվաձև փափուկ բարձի վրա, որը կոչվում է ռաֆաթա կամ բադադ, և խփում թոնրի տաք պատին: Ըստ ծիսակարգի, ոչ մի տղամարդ չպետք է գտնվի թոնրի մոտ, հակառակ դեպքում հացը կպոկվի ու կընկնի կրակի մեջ՝ կուտ կգնա:

05 June 2019

Jaume Plensa


Jaume Plensa

Jaume Plensa es un artista plástico español, escultor y grabador. Artista muy polifacético que ha experimentado tambien con el dibujo, escenarios para ópera, videoproyecciones o instalaciones acústicas. Es conocido por sus grandes esculturas formadas por letras y numeros.
Cuatro de sus esculturas llamadas "Sombras" están ahora aqui - en Yerevan.


Խաումե Պլենսան իսպանացի արվեստագետ, քանդակագործ և նկարիչ-փորագրող է։ Բազմակողմանի արվեստագետ, ով, նաև փորձարկումներ է անում նկարչության, օպերային սցենարների, վիդեոպրոեկտների և ակուստիկ սարքավորումների հետ։ Նա ճանաչված է իր տառերից ու թվերից պատրաստված խոշոր քանդակների համար։
Նրա «Շողքեր» կոչվող քանդակներից չորսը այժմ գտնվում են այստեղ՝ Երևանում՝ Կասկադում և Գաֆեսճյան արվեստի կենտրոնում։

31 May 2019

Educational trip to Lori


Educational trip to Lori

As you know, this time we decided to go to Lori province. We weren't that excited about this trip, albeit we ended up really enjoying it.
On the first day, we assembled at our school and started our trip early in the morning. Our first destination was the Dsegh Seas. To be honest it was much more beautiful than I'd expected and I'd definitely visit that place again, to look at that stunning view one more time. Next, we went to Dsegh village, to visit the home museum of Hovhannes Toumanian, but some of us didn't walk in, cause we'd already been there too many times. Afterward, we went to Alaverdi city and stayed at the guest house for the rest of the day.
The next day, first of all, we went to Alaverdi's school number 5, represented our school, told them about differences from other schools and etc. Then they did the same thing, we sang, danced, recited some short poems and played volleyball. Our next destination was the Haghpat monastery. For me the most beautiful there wasn't the monastery itself, but the stunning view from there. After exploring Haghpat, we went to Sanahin monastery, which, for me, is kind of the last ones sibling. Though both monasteries were picturesque, I liked Sanahin monastery more, because the place was calmer and more relaxing, and gave you the opportunity to really enjoy the nature there. After that, we went back to our guest house, had dinner, and in the evening went for a walk to Alaverdi Art Gallery which is also a branch of the National Gallery of Armenia. There we met Rafael Aghajanyan who turned out to be a very interesting person. He introduced his works and told us very interesting stories from his past, and the history of the Gallery. Most of all I liked some of his unnamed works, and works of Zaven Ohanyan, called “Yes em” (It’s me), “Khaghoghahavak” (Grape harvesting),  “Boutotnuk” (Blunt octopus?), “Yerasht” (drought) and “Lialusin” (Full moon). We spent the rest of the day just talking, playing some games and so on.

Interesting World Around Us - Lori

25 May 2019

Preparations for an educational trip (Lori)


Preparations for an educational trip
(Lori)
As you already know our trip to Jermuk was unforgettable. We had a lot of fun there and are going to remember it for a long time. Anyway, it has been 2 months since then, so I guess it’s time for another trip. This time we’ve decided to go to Lori. Though we aren’t as excited about this one as we’ve been on other trips, we’re still going, because we’re sure we’ll spend a great time. I think each member of our group has been to Lori even once, it’s very familiar to me too because I spent 7 years studying in Vanadzor. I’ve been to a lot of places there, but I think I’ll still learn something from this trip. So, due to a tradition, I’m going to tell you about one of the places that we’re planning to visit: this time its Sanahin Monastery.
Not far from the city of Alaverdi is located one of largest cities of Lori, the ancient settlement of Sanahin known for its unique landmark – the monastery of the 10th - 13th century. Sanahin Monastery rightly included in the list of best landmarks of Lori as a real treasure of ancient Armenian architecture.

23 May 2019

Աղբի վերամշակումը Սինգապուրում (թարգմանություն)


Աղբի վերամշակումը Սինգապուրում

Էկոլոգիական զարգացման ծրագիրը
Սինգապուրի բնակչության և տնտեսության կտրուկ աճը բերեց կենցաղային թափոնների քանակի ավելացման։ Ազգային էկոլոգիական գործակալության (NEA) հաշվարկներով 2017 թվականին այստեղ 7.7 միլիոն տոննա աղբ են արտադրել։ Սպասվում է, որ 2030 թվականին Սինգապուրում թափոնների տարեկան չափը կհասնի 12.3 միլիոն տոննա աղբի։
63 կղզիների վրա տեղակայված պետության խնդիրը ոչ միայն արագ աճող տնտեսությունն ու պահանջարկն է, այլ նաև, առաջին հերթին, թափոնների համար լրացուցիչ հողի բացակայությունն է։
Այդ պատճառով Սինգապուրի կառավարությունը ստիպված եղավ սահմանափակ հողային ֆոնդի պայմաններում աղբից ազատվելու նոր ծրագիր մտածել։ Այստեղ գործարկվեց առանձնացված աղբի հավաքում, տեսակավորում և թափոնների վերամշակում, ինչպես նաև կառուցվեց 4 աղբի այրման գործարան։ NEA-ի վիճակագրության համաձայն, թափոնների միայն 2%-ը ուղարկվում է աղբավայր, 61%-ը վերամշակվում է, իսկ 37%-ը՝ այրվում։

17 May 2019

Տարեվերջյան ամփոփիչ աշխատանք


Տարեվերջյան ամփոփիչ աշխատանք

1. Բաղդատել թվերը, եթե
ա) f(x) = x8

f(3) և  f(5)
f(3) = 38    f(5) = 58    f(3) < f(5)

f(-11)  և  f(12)
f(-11) = -118    f(12) = 128    f(-11) < f(12)

բ) f(x) = x3

f(-2)  և  f(-7)
f(-2) = -23    f(-7) = -73    f(-2) > f(-7)

f(10) և f(12)
f(10) = 103    f(12) = 123    f(10) < f(12)

12 May 2019

"Lets Speak English" colloborative project


Lets Speak English

In my opinion, “Lets Speak English” is one of the most interesting projects of this year. It’s kind of unique because it’s collaborative. We go to primary schools and teach children English. That might seem really easy, but it’s actually very difficult. We need to choose some topics, so children don’t get bored, but also topics might be easy for them to understand. It gets harder when most of the children don’t speak and you need to tell something and ask questions so you don’t ruin your lesson. However the projects really interesting. We have so much fun while teaching kids, and also improve our speaking skills which is also very important. We all enjoyed those lessons very much and I hope that this project will be continuous.

17 April 2019

ՀՀ Նախագահի նստավայր


ՀՀ Նախագահ

Սահմանադրության 2015 թվականի փոփոխությունների արդյունքում սահմանված կարգով 2018 թվականի ապրիլի 9-ից՝ նորընտիր Հանրապետության նախագահ Արմեն Սարգսյանի կողմից իր պաշտոնն ստանձնման օրվանից, Հայաստանի Հանրապետությունը կիսանախագահական կառավարման ձևից անցավ խորհրդարանական կառավարման ձևի:
Սահմանադրության 123-րդ հոդվածը սահմանում է.
«1. Հանրապետության նախագահը պետության գլուխն է:
2. Հանրապետության նախագահը հետևում է Սահմանադրության պահպանմանը:
3. Հանրապետության նախագահն իր լիազորություններն իրականացնելիս անաչառ է և առաջնորդվում է բացառապես համապետական և համազգային շահերով:

12 April 2019

Ինքնուրույն աշխատանք


Ինքնուրույն աշխատանք
1.   log0,2 (x 1) = -2
x – 1 = 0.2-2
x – 1 = 25
x = 26

2.   log7 (3x 29) = 2
3x – 29 = 72
3x – 29 = 49
3x = 78
x = 26

3.   log0,5 (2x 4) = -2
2x – 4 = 0.5-2
2x – 4 = 4
2x = 8
x = 4

«Վանոն և Նիկոն․ որսորդություն»


Էռլոմ Ախվլեդիանի․ «Վանոն և Նիկոն»

Էռլոմ Ախվլեդիանիի՝ Վանոյի և Նիկոյի մասին պատմվածքներն առաջին հայացքից շատ տարօրինակ են։ Առաջին անգամ կարդալիս ոչինչ չես հասկանում, ասես ուղղակի անիմաստ պատմվածքներ լինեն, սակայն, երբ մի փոքր մտածում ես, հասկանում ես, որ պատմվածքներն իրականում շատ արդիական և իմաստալից են։ «Վանոն և Նիկոն․ որսորդությունը» պատմվածքն ինձ դեռևս ամենահոգեհարազատն է։ Այստեղ Նիկոն կարծում էր, որ Վանոն թռչուն է, և ասում էր, որ երբ վերջինս թռչի, նա կսպանի Վանոյին։ Վերջում, Վանոն թռչել սովորեց, իսկ Նիկոն նրան կրակեց։

11 April 2019

Այց ՀՀ Կառավարություն


Այց ՀՀ Կառավարություն

Ապրիլի 9-ին 11-րդ դասարանցիների մի խմբով՝ Գործադիր իշխանության բարձրագույն մարմինն ուսումնասիրելու նպատակով, այցելեցինք ՀՀ Կառավարություն։ Սկզբում փոքրիկ կլոր սեղանի մասնակցեցինք Ալեքսանդր Ղազարյանի հետ, ով պատմեց մեզ «Քաղաքացիների դիմումների ընդունման և քննարկման վարչության» մասին, ներկայացրեց վարչության գործունեությունը, և պատասխանեց մեր բոլոր հարցերին։ Հետաքրքիր էին շատ քաղաքացիների «անիմաստ» բողոքների մասին պատմությունները, որոնք պրն․ Ղազարյանը պատմեց մեզ։ Հանդիպումից հետո, մի փոքր շրջեցինք Կառավարության շենքում, շանոթացանք թեժ գծի աշխատակիցների և նրանց աշխատանքի հետ։ Այս ամենից հետո պրն․ Ղազարյանը մեզ շոկոլադ և ջուր հյուրասիրեց և հեռացավ։ Շրջայցը շարունակեցինք միայն 2 աշխատակցուհիների՝ Նարինեի և Մարգարիտայի հետ, ծանոթացանք վարչապետի առաջին օգնականի՝ Նաիրի Սարգսյանի հետ, ով մեզ նույնպես սիրով պատմեց իր աշխատանքի մասին և պատասխանեց մեր բոլոր հարցերին։  Մեզ նվերներ տվեցին՝ Կառավարության նոթատետրեր և էկո գրիչներ, որոնք, համոզված եմ, մեզնից շատերը դեռ երկար պահելու են որպես հիշողություն։